HTML

4 kerékvető

Forma-1, ahogy mi látjuk. Szubjektív lesz, előre szóltunk. Négyen írjuk a posztokat, elvileg kevés dologban értünk egyet és ez így lesz jó.

Utolsó kommentek

  • csakazeto: @vzsot: ez nagyon fáj, de sajnos igaz lehet. (2012.06.11. 09:28) Figyelj csak Button!
  • PolarbeaR: Na ne, ez ugye Photoshop?? :D (2012.04.23. 01:34) Elnézést kérek.. :)
  • VajdaKriszti: Na, azert ez kicsit sok! Button tenyleg jol nez ki, es o is van elol, ezt ne hagyjuk figyelmen kivul. Szerintem jelzeserteke van! :) (2012.04.21. 21:44) Elnézést kérek.. :)
  • csakazeto: Örömmel jelentem, hogy végül sikerült egy szerkesztőségi gyűlést tartanunk. (2012.04.21. 19:41) Lássuk be, hogy nehéz ügy ez.
  • csakazeto: De jól néz ki Button. Mellette pedig az örökbe fogadott fia. (2012.04.21. 19:38) Elnézést kérek.. :)
  • Utolsó 20

Őket ajánljuk

Címkék

20 olvasó (1) alonso (9) balhé (1) barom (1) basszameg (1) bemutatkozás (3) briatore (1) button (15) Button (1) charlie (1) csapatok (1) di resta (1) dossza (4) eső (2) ferrari (4) flavio (1) forma 1 (3) futam (4) grosjean (2) haldoklik (1) hamilton (12) heidfeld (1) hírek (1) intro (1) kerékcsere (1) kimi (2) kína (1) kisasszonyok (1) kutya (1) lotus (2) maláj (1) malajzia (2) maldonaldo (1) mansell (1) massa (3) mclaren (12) meleg (1) mercedes (7) messi (1) minden (1) montoya (1) műbalhé (1) nagy király (1) nehéz (1) női versenyző (1) no komment (1) pastor (1) péntek (1) perez (2) raikkonen (6) rbr (3) rosberg (6) schumacher (9) szabadedzés (1) üzemanyag (1) válság (1) vettel (10) vicc (1) világbajnok (1) webber (3) williams (1)

2012.03.22. 23:36 PolarbeaR

Megjött a tavasz és a Forma-1

Nagyon vártam az idei szezont már, mint ahogy ez egyébként rendszerint lenni szokott úgy január tájékától kezdődően. Töredelmesen be kell vallanom, hogy a tavalyi utolsó 3 futamot nem láttam, erre különböző kifogásokat találhatnék, mint például záróvizsgára való készülés és egyéb elfoglaltságok, de őszintén szólva a legnagyobb elrettentő tényező a Vettelnek álló zászló volt... Most viszont újult erővel, elvonási tünetek után ismét végre belevethetem magam az izgalmakba. A legnagyobb durranásnak az számít most, hogy 6 világbajnok is részt vesz a versenysorozatban, számomra inkább csak az adja a pikantériát, hogy Raikkönen visszatért. És, hogy a McLaren továbbra is itt van, nem mellesleg az árral szembemenve egy (azaz egy pár), a körülményekhez képest szépen designolt autóval. Ennyi elég is a boldogsághoz az elején, aztán majd meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.
 
Úgy döntöttem, a SkySports angol nyelvű közvetítését nézem meg. Az időmérőt eleve skippeltem, de ezen túl az igen tekintélyes terjedelmű és tartalmú felvezető műsorszakaszt is (itt megint jöttek az idővel kapcsolatos kifogások, ugye). Arról azonban már értesültem más forrásból, hogy McLaren-ek indulnak az élről, és ez még egy plusz izgalomlöketet adott nekem. A rajtrács további részét már az adás kezdetén tanulmányoztam, így értesültem néhány új pilótáról is, mivel télen nem nagyon követtem az eseményeket. Érdekes érzés egyébként, amikor az jut eszembe, hogy onnan (is) tudom, hogy öregszem, hogy a Forma-1-ben már nálam ifjabb korú versenyzők is vannak. Ez nem is idén kezdődött, hanem már 2009-ben, az indokolatlanul jóképű Alguersuari debütálásával, de azóta a sor vészesen bővül, idén már itt van az - egyébként szintén egész jóképű - Vergne, Perez, Pic, és Ricciardo is. Ők mind '89-ben vagy '90-ben születtek. Jesszus.
 
Kíváncsi voltam a magyar közvetítés változásaira is, ezért abba is bele-bele hallgattam. Mezei Dániel kommentátor számomra eddig ismeretlen személy volt, de kifejezetten szimpatikusnak találtam. Valamiért Palikra asszociáltam a stílusáról egyébként, de azért nála visszafogottabbnak bizonyult. A magyar nyelvű adás, úgy vettem észre, annyiban jobb, hogy több magyarázatot adnak a laikus, vagy nem olyan up-to-date nézőkre is gondolva, az angolban viszont a nagyobb befolyás hozadékaként több versenyzőt/releváns szakembert meg tudnak szólaltatni, futam előtt-után-közben egyaránt. A verseny utáni szintén hosszú, értékelő részben például Button lelkesen nyilatkozó apukájával is elcsevegtek.
 
A verseny tartalmára rátérve: Button egyértelműen fantasztikus volt, eleinte Hamilton is, de éppen ezért az 5. kör környékén már komolyan kezdett aggasztani, hogy nem is láthatjuk majd a  mezőny legszebb autóját (na jó, többet igyekszem nem nyáladzani erről). Aztán jöttek az izgalmak, safety carral az élen, így szerencsére Button is hozzájuthatott némi képernyőidőhöz. Megrendezni sem lehetett volna jobban ezt a részt egyébként, nagyon izgalmasan jött ki a lépés, aminek köszönhetően Vettel sunyi módon lőtávolságba kerülhetett az első helytől. Szerencsére ebből nem lett végül komolyabb baj. (Éljen az elfogulatlanság. :))
 
Közben fél szemmel mindig Raikkönen helyzetét is figyeltem az alul futó, pilótasorrendet mutató sávban. Az, hogy 17. helyről hamar előretört a 12.-re, mindenképpen szép eredmény, de ott aztán csúnyán megrekedt, pedig folyamatosan felzárkózva követte az előtte haladókat. A másik Lotus korai (mondhatni azonnali) kiesése miatt nem igazán derült ki, mire lehet képes ez az autó, ami pedig a tesztek idején szépen felcsigázta az érdeklődést (leginkább az elején). Én azért aggódom, még ha végül egy nem olyan rossz 7. helyig sikerült is eljutnia Kiminek, mert ebben azért jó adag szerencse is volt, illetve az előtte lévők hibái.
 
Massán vagyok viszont teljesen megütközve, érthetetlen, miért ragaszkodik hozzá a Ferrari...megint jócskán alulteljesített Alonsoval szemben. Egyébként vicces, hogy megváltozott ennek a csapatnak a helyzete. Raikkönen még azt vallotta anno, hogy a Ferrari lesz az utolsó csapata, és ezzel nagyjából mindenki egyet is értett, hiszen a legnagyobb presztízsű istállónak (de utálom ezt a szót) számított. Schumacherről se gondoltuk volna, hogy egy Mercedeshez tér vissza, most pedig tessék... a tűzpiros autó idén sem lesz a legjobb.
 
Webbert sajnálom, igazán jó lett volna, ha ki tudnak találni neki valami olyan taktikát, amivel legalább 1 körig vezethette volna a futamot, talán kicsit motiváltabb lehetne az elkövetkezőkben... 
 
Hamiltont szintén sajnálom. Azért az elképesztő, mennyire átjön a képrenyőn az az iszonyatos feszültség, ami tombol benne, ez a mindent-vagy-semmit hozzáállás, a futamot követő értékelő interjúig meg sem szólalt, dühös és csalódott volt, és ott is csak a legszükségesebb szavakra szorítkozott (nagyszerű volt Button és a csapat). 
 
A DRS zónák miatt voltak jó kis előzések, néhány azon kívül is, ez igencsak örvendetes, remélhetőleg a többi futam is legalább ilyen szintet tud majd hozni ebben a tekintetben.
 
Button egyébként igazán gyönyörűen összefoglalta a kockás zászló után a lényeget a McLaren szerepléséről: "The car is beautiful and she's quick." Nem tehetek mást, mint hogy én is ezért örömködöm.

1 komment

Címkék: schumacher forma 1 webber mclaren button hamilton alonso massa raikkonen vettel


A bejegyzés trackback címe:

https://4kerekveto.blog.hu/api/trackback/id/tr404334154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása