A gyengébbik nem a Forma-1-ben körülbelül olyan jelenség, mint a mag az iparilag magozott meggybefőttben; elvétve található. Bizonyára sokan a nő és a Forma-1 szavak kapcsán a versenyek végén a pódium felé igyekvő pilótákat fegyelmezett sorban tapsikolva fogadó, egyenletesen mosolygó, dekoratív leányzókra asszociálnak. Másik opció a futam előtti a rajtrácson a pilóták nevét és rajtszámát táblán hirdető hasonló adottságú hölgyek bevillanása. Pedig szerepeltek már vezetői poszton is a sportágban. Az első fecske már 1958-ban feltűnt, de a pontokban mérhető siker csak a '70-es évek derekán volán mögé pattanó olasz Lella Lombardinak jutott részéül. Igaz, ő sem akasztotta ki a számlálót a maga fél pontocskájával. A '76-os bajnokságban újabb női rekord született, ekkor egy időben 2 hölgynek is örülhetett a Forma-1, ezt követően azonban érdekes módon nem folytatódott a tendencia, továbbra sem burjánzanak ebben a hagyományosan igen férfias sportágban. Az utóbbi időben azonban úgy tűnik, lendületet vettek a szebbik nem képviselői.
Lássunk csak néhány eseményt a közelmúltból. Az már talán előrejelezhetett valamit , hogy 2 évvel ezelőtt a FIA létrehozott egy bizottságot Women & Motor Sport Commission néven, amely a nők részvételét hivatott támogatni mindenféle motorsportban. Idén pedig már egészen sok minden történt. Bár a pilóták mögötti csapatokban nem is annyira ritka a női munkaerő jelenléte, Monisha Kaltenborn kiemelkedő pozíciója egyedi jelenség, aki jelenleg a Sauber vezérigazgatója, de nemsokára az első női csapatfőnök lehet belőle Peter Sauber visszavonulásával. Ami pedig talán még ennél is izgalmasabb, az a nemrég igazolásra került két új tesztpilóta, Susie Wolff a Williamsnél és María de Villota a Marussiánál.
De mit szólnak a sportágban érintett urak a nők szerepléséhez? Button egyszer igen nyersen talált nyilatkozni a témában az FHM magazinnak; szerinte egy nagy keblekkel megáldott nő sosem érezné kényelmesen magát Forma-1-es autóban ülve, ráadásul a háttérben dolgozók figyelmét is elvonná (nyilván a férfiakra gondolt) . Nincs egyedül a kétkedéssel, például Kovalainen is hangot adott már annak a véleményének, hogy egy nő szerinte nem lehet elég jó kondiban ehhez a sporthoz, és Martin Whitmarsh szerint is túl nagy teher számukra a verseny során fellépő gravitációs erő. Michael Schumacher ellenben egyenesen támogatja a versenyzői ambíciókkal bíró nőket. Nem kifejezetten a Forma-1 területén, de a Women of Australian Motor Sport bizottsága mellé állva segített egy fiatal nőknek szóló ösztöndíj program elindításában.
És nektek mi a véleményetek a témában? Lesz-e női dobogós valamikor az F1-ben?
Utolsó kommentek